Armoede in Noord

28 december 2005

Armoede in Noord

Donderdag 22 oktober was de opening van de tweede voedselbank in Noord. Een dependance van het Leefkringhuis en gevestigd in het voormalige SP-pand aan de Akkerwindeweg.

Een afvaardiging van de SP-Noord onder aanvoering van de lijsttrekker Marjanne v.d. Berg bezocht de opening en bood een kist tomaten aan als symbool van waardering voor de vrijwilligers welke het werk van de voedselbank mogelijk maken. Paul Scheerder, de mentor en jarenlange motor achter het Leefkringhuis in Noord was verheugd met de komst van de SP en sprak zijn genoegen uit de SP weer in de deelraad terug te zien in Maart 2006 en op steun te kunnen rekenen. Marjanne beaamde dat de SP in Noord zich voluit gaat inzetten voor een armoedebeleid er op gericht het fenomeen 'voedselbank' snel tot verleden tijd te maken.
Tot dan echter alle steun te geven aan de projecten van het Leefkringhuis mensen het broodnodige eten te geven.