SP organiseert live popconcert in Amsterdamse Poort

10 februari 2006

SP organiseert live popconcert in Amsterdamse Poort

Aanstaande zaterdag verzorgt de SP een live popconcert in de Amsterdamse Poort. Aanleiding is de feestelijke opening van het glanzend nieuwe stadsdeelkantoor van Zuidoost. Om te laten zien dat het hart van de SP bij de gewone mensen op straat ligt, gaat de partij midden op het Bijlmerplein een eigen feest houden. Iedereen is van harte welkom. Om de kou te verdrijven zal gratis tomatensoep worden uitgedeeld.De SP Zuidoost feliciteert het Stadsdeel met haar prachtige, nieuwe kantoor. Vanzelfsprekend is het de deelraadsleden en de ambtenaren van harte gegund. Het is vooral ook een goed moment om te beginnen met echt sociaal beleid. De SP vindt dat de armoede en woningnood serieus bestreden moeten worden en roept het zittende bestuur op daar nu een begin mee te maken!

Om dit kritische geluid op een opgewekte manier kracht bij te zetten, verzorgt de SP op zaterdag 11 februari tussen 13.00 en 16.00 optredens van een aantal kleine, enthousiaste bands uit het Amsterdamse popcircuit. Het concert vindt plaats midden op het Bijlmerplein in de Amsterdamse Poort, tegenover de Openbare Bibliotheek.

Tijdens de optredens gaat de SP gratis tomatensoep uitdelen: lekker warm en hartverwarmend rood. En misschien zelfs wel een luxe voor mensen die afhankelijk geworden zijn van de voedselbank.

De bezoekers krijgen volop gelegenheid om kennis te maken met Noush Saranjam, lijsttrekker van de SP Zuidoost. De andere deelraadskandidaten van de SP zullen ook aanwezig zijn. Inwoners kunnen bij de toekomstige deelraadsleden terecht met vragen en suggesties. Bovendien wordt iedereen uitgenodigd problemen te melden die zij in Zuidoost tegenkomen.