Actie SP-Centrum: 'Te huur voor cultuur'

3 maart 2006

Actie SP-Centrum: 'Te huur voor cultuur'

SP Amsterdam-Centrum wil commerciële steigerdoekreclame in de historische binnenstad aan banden leggen. Het huidige stadsdeelbestuur van VVD, PvdA en D66 staat eigenaren van panden toe bouwsteigers voor dit doel te exploiteren, tot ergernis van veel Amsterdammers en toeristen. De SP vermoedt bovendien misbruik van de mogelijkheid om bouwsteigers gedurende de werkzaamheden voor reclamedoeleinden te verhuren. Reclamesteigers domineren soms maandenlang het straatbeeld zonder dat aan het pand gewerkt lijkt te worden.

Van de SP hoeven steigerdoeken niet per se weer donkergroen te worden, wel moet het adverteren voor louter commerciële doeleinden stoppen. Steigerdoeken kunnen beter gebruikt worden voor culturele reclame, waar bewoners en bezoekers van Amsterdam echt iets aan hebben.

Om dit standpunt kracht bij te zetten houdt de SP zaterdag 4 maart een spectaculaire actie, met als slogan 'Te huur voor cultuur'.