Daniël Peters fractievoorzitter SP in Noord

9 maart 2006

Daniël Peters fractievoorzitter SP in Noord

De SP in Amsterdam Noord heeft woensdag op een buitengewone vergadering de 26-jarige Daniël Peters verkozen tot voorzitter van de nieuwe SP-fractie in de deelraad. Hij neemt als politiek leider van de SP in Noord het stokje over van Marjanne van den Berg, die de afgelopen twee jaar op stadsdeelniveau aan de leiding stond van de partij.

Peters, Oost-Europadeskundige en redacteur van beroep, is een gemotiveerde jonge politicus die met de drie andere leden van zijn fractie in de deelraad pal zal staan voor de speerpunten van de SP in de afgelopen verkiezingscampagne, waaronder armoedebestrijding, behoud van sociale huurwoningen en verbetering van het openbaar vervoer in Noord. De SP is van plan de politiek in Noord flink wakker te schudden en wil ook na de verkiezingen veel op straat aanwezig zijn om in direct contact te blijven met de Noorderlingen, aldus de nieuwe fractievoorzitter.

Lijsttrekker Marjanne van den Berg heeft, na de voor de SP zeer mooie verkiezingsuitslag van 7 maart, bewust gekozen een kleine stap terug te doen. Na twee jaar van hard werken als leider van de SP in Noord wil ze zich volledig kunnen richten op het werk voor de deelraad. Naast Peters en Van den Berg nemen ook Vera Spierings en Erna Berends voor de SP zitting in de deelraad.