Stadsdeel boert beter, maar zet bezuinigingen door

11 juni 2007

Stadsdeel boert beter, maar zet bezuinigingen door

In grote lijnen ziet de financiëe toekomst van het stadsdeel er beter uit dan een jaar geleden. Desondanks houdt het dagelijks bestuur van Zeeburg vast aan de bezuiniging van 1,2 miljoen euro op het welzijnswerk. De PvdA wil zelfs nog meer bezuinigen dan het college.

De SP vindt dat als inderdaad blijkt dat het beter gaat met het stadsdeelgeld, er juist wel minder bezuinigd moet worden op het welzijnswerk. Daarom wil de SP bij de behandeling van de begroting voor 2008 voorstellen doen om het uitgeklede welzijnswerk weer een jasje aan te trekken. Want als er al bezuinigd moet worden, moet het dagelijks bestuur vooral zelf het goede voorbeeld geven. Bijvoorbeeld door het aantal stadsdeelbestuurders van vier terug te brengen naar drie. Of door te bezuinigen op andere kosten die de bestuurders maakt.

Tegelijkertijd maakt de SP zich zorgen over de lijken die steeds uit de kast vallen op het terrein van onderwijshuisvesting. Ook de eindeloze leegstand van de bovenste verdieping van De Schijf kost het stadsdeel veel geld.
De SP steunt, net als de rest van de deelraad, het dagelijks bestuur om bij de centrale stad meer geld los te peuteren voor IJburg.