Aanbieden handtekeningen Referendum

9 november 2007

Aanbieden handtekeningen Referendum

Om de Referendum aanvraag op de agenda te zetten van de raad moesten we 250 handtekeningen uit ons stadsdeel ophalen. In een week tijd hadden we meer dan 400 handtekeningen opgehaald. Buurtbewoners tekenden onmiddellijk toen we uitlegden dat het Dagelijks Bestuur en de raadsleden de buurtbewoners niet wilden informeren en mee wilden laten denken over de herinrichting van het Domela Nieuwenhuisplantsoen.

Yannie van der Velde, de raadsvoorzitter, nam de handtekeningen in ontvangst van Angelique Storm, een actieve buurtbewoonster. Harm Jan Kamstra, fractievoorzitter van de SP, was daarbij aanwezig. De handtekeningen worden maandag en dinsdag gecontroleerd of deze bewoners daadwerkelijk uit Westerpark komen en of het aantal van 250 gehaald is. Is dat het geval dan kan het Referendum als agendapunt op de volgende raadsvergadering staan, dat is 13 november, en zal de raad besluiten of het een stadsdeel- of een buurtreferendum wordt.
overhandiging handtekeningen)