Wat is de mooiste straat van Noord?

27 januari 2008

Wat is de mooiste straat van Noord?

De SP wil graag weten welke straat de mooiste is van Amsterdam-Noord. Op het Buikslotermeerplein namen veel mensen de moeite om hun mening te geven. Opvallend is dat bijna alle inwoners hun eigen straat de mooiste van het stadsdeel vinden. Op de vraag waarom hun straat de mooiste is kwamen diverse reacties binnen. Sommige mensen vonden hun straat zo mooi schoon, anderen roemden de authentieke uitstraling van de straat en één persoon vond dat zijn straat een mooie naam heeft.

Vroeger bestond er in Noord een wedstrijd tussen straten om de titel ‘Mooiste straat in de buurt’. De SP vroeg de mensen ook of ze denken dat herinvoering van de wedstrijd een positieve invloed zou hebben op de buurten. Bijna alle ondervraagden op het Buikslotermeerplein verwachten dat een dergelijke wedstrijd zorgt voor meer betrokkenheid bij de buurt.

Welke straat vindt u de mooiste van Noord? Laat het ons weten via amsterdamnoord@sp.nl. Of vertel het als u ons over 2 weken weer op straat ziet.