4 april: Openbare discussiebijeenkomst

29 maart 2008

4 april: Openbare discussiebijeenkomst

SP Oud-West organiseert op vrijdag 4 april een openbare discussiebijeenkomst waar onder andere Tweede Kamerlid Jasper van Dijk en deelraadslid Gabi Choma met genteresseerden spreken over landelijke en lokale politieke thema's.

Een recent opinieonderzoek toonde aan dat nog maar 13% van de bevolking vertrouwen heeft in de regering Balkenende-Bos-Rouvoet. Hoe komt dat? In zeer korte tijd zijn alle verkiezingsbeloften in de prullenmand verdwenen. Balkenende weigerde een onderzoek naar zijn betrokkenheid in de Irakoorlog, weigerde een referendum over de Europese grondwet, verlengde de oorlogsinzet in Afghanistan en gaat voor miljarden nieuwe straaljagers aanschaffen. Bos, die daar allemaal in de verkiezingen tegen was, capituleerde keer op keer. En wat is eigenlijk de geheime sociale agenda van Wilders? De privatisering van de zorg heeft geleid tot zorgelijke toestanden. Alleen fel optreden van de SP heeft enige verbetering gebracht. De AOW zou onbetaalbaar worden, maar de ouderen in bonden en actiegroepen hebben dat als onjuist weersproken en komen in verzet. Na jaren van zuur zou ons reel inkomens weer stijgen. Maar de kosten voor levensonderhoud rijzen de pan uit. De politie komt niet voor niets in beweging. Twintig jaar lang vocht Jan Marijnissen tegen de verslechtering van het onderwijs en nu pas komt een rapport, waaruit blijkt dat hij gelijk had.

Hoog tijd om met elkaar van gedachten te wisselen Over landelijke, stedelijke en buurtproblemen. Dat kan! Wij nodigen u dan ook uit voor

Een openbare discussiebijeenkomst van de SP.
Die vindt plaats op vrijdagavond 4 april in de zaal van het bewonersplatform (1e Helmerstraat 106). Inloop vanaf 19.00 uur Aanvang 19.30 uur

Het programma van de avond:

• Spreker Jasper van Dijk, lid van de Tweede Kamer voor de SP
    Voor een sociale en menselijke samenleving.
    Hoe verbeteren we de zorg, inkomen en het onderwijs?
  • Discussie
  • Muzikale omlijsting door Pascal Smit
    met de nieuwste top hit 'Minister president slaap zacht'
  • Spreker Gabi Choma, lid van de deelraad Oud-West voor de SP
    Stadsdeel problemen: De Hallen toren, stadsdeelkantoor, het Kinkerstraat hotel
    Veel interessante ideen van de bewoners, maar hoe gaan we daar mee om?
  • Discussie

Leen Beukelaar, SP-fractievoorzitter in de deelraad Oud West opent de bijeenkomst, leidt de discussie en sluit af. Daarna is er ruimte om informeel na te praten met een drankje en een hapje.

Uw familie buren of vrienden zijn eveneens van harte welkom. Tot vrijdag 4 april.