Betaald parkeren in Noord: wat vindt u?

2 maart 2008

Betaald parkeren in Noord: wat vindt u?

De SP roept alle Noorderlingen op hun mening kenbaar te maken over de plannen betaald parkeren in te voeren op en rond het Buikslotermeerplein. Met een flyer zijn de omwonenden van het plein opgeroepen aanstaande woensdag naar de commissievergadering van de deelraad te komen om daar aan de politici te vertellen wat zij van de plannen vinden.

Het bestuur wil betaald parkeren invoeren rondom het Buikslotermeerplein. Dit omdat er een parkeergarage op het plein komt waarvoor betaald moet worden. Om “oneerlijke concurrentie” tegen te gaan, wordt dan ook in aangrenzende buurten betaald parkeren ingevoerd. De SP vindt dit de omgekeerde wereld: betaald parkeren invoeren om te zorgen dat een parkeergarage vol komt. Verder is de SP bang dat deze plannen ertoe zullen leiden dat in de toekomst ook in andere delen van Noord betaald moet worden voor een parkeerplek. Bovendien vinden wij dat in ieder geval de inwoners van het stadsdeel, ook als zij rondom het Buikslotermeerplein wonen, hun auto gewoon gratis voor de deur kwijt moeten kunnen.

Deelt u de zorgen van de SP? Kom dan op woensdagavond 5 maart om 20.00 uur naar het stadsdeelhuis om uw mening te geven aan de deelraadsleden. Als u wilt inspreken bij de vergadering, moet u zich uiterlijk dinsdag 4 maart telefonisch aanmelden via de griffie van de raad: 020-6349924. U kunt de vergadering natuurlijk ook bijwonen zonder in te spreken. Dan hoeft u zich niet aan te melden.