Politiek café over coalitie 1012

24 april 2009

Politiek café over coalitie 1012

De gemeenteraad en stadsdeel Centrum hebben hun plannen voor de Wallen en het Singelgebied gepresenteerd. Er is ook al een inspraakavond geweest waarbij vooral de ondernemers uit dit gebied hun belangen voor het voetlicht hebben gebracht. De SP-fractie in de gemeenteraad en de SP-fractie in stadsdeel Centrum willen graag weten hoe de bewoners van de stad denken over deze plannen. Daarom organiseert de SP Amsterdam op vrijdagavond 8 mei om 20.00 uur een Politiek caf over dit onderwerp in Café P96 aan de Prinsengracht 96.

De avond zal bestaan uit het geven van informatie over en een toelichting op de plannen. Namens de SP-gemeenteraadsfractie zal Laurens Ivens het woord voeren en voor de SP-fractie van stadsdeel Centrum Marnix Bruggeman. Daarna is er de mogelijkheid om te laten weten wat men van de plannen vindt en of er ook alternatieven mogelijk zijn. Is de aanpak van vrouwenhandel en misbruik evenals de aanpak van de criminaliteit effectief? Moet het gebied een soort tweede PC Hooftstraat worden met de nadruk op mooi en duur of willen we een combinatie van chique en sjofel waarbij de unieke sfeer van het gebied behouden blijft? Wat is er te doen aan de overlast die de bewoners in dit gebied ervaren, meestal veroorzaakt door alcohol misbruik?

Kom ook op 8 mei en laat je mening horen. Het programma zal rond 22.00 uur afgelopen zijn waarna er nog gelegenheid is om met elkaar iets te drinken.