Vette jaren met de SP

1 januari 2010

Vette jaren met de SP

Onder het motto 'vette jaren met de SP' deelde de SP Oost op woensdag 30 december oliebollen uit aan voorbijgangers bij het Muiderpoortstation. De zelfgebakken oliebollen vonden gretig aftrek, en ook de bijgeleverde Rooie Amsterdammers werd enthousiast aangenomen. Ondanks de kou dus een mooie actie, die we volgende jaar zeker van plan zijn te herhalen.

Ook de conducteurs en bestuurders van tram 3 konden de oliebollen wel waarderen. Uit dank kregen we van hen koffie om ons op te warmen. Hoewel een enkeling onze oliebollen als 'omkoopmateriaal' betitelde, waren de reacties vooral warm en vrolijk. Uit de gesprekken die we voerden werd bovendien duidelijk dat veel mensen al bezig zijn met de aankomende verkiezingen. Onze oliebollenactie bood dus een prima voorproefje. Maar ook zonder verkiezingen een mooie actie om het oude jaar uit te zwaaien en de Amsterdammers een goed Nieuwjaar te wensen.