SP-fractie geïnstalleerd in deelraad West

3 mei 2010

SP-fractie geïnstalleerd in deelraad West

Tijdens de eerste raadsvergadering van het nieuwe stadsdeel West zijn alle raadsleden en duo-raadsleden genstalleerd en hebben de eed afgelegd. Onder leiding van voorzitter a.i. SP'er Leen Beukelaar (als oudste raadslid mocht hij het bal als voorzitter openen) werden de 29 raadsleden van zes fracties bedigd. Na stemming werd tot deelraadsvoorzitter mevrouw Kartinie Martowirono van de VVD gekozen. De publieke tribune was overvol, laat dat een voorbode zijn voor alle verdere vergaderingen.

De raad wordt bevolkt door PvdA (8 zetels), GroenLinks (7 zetels), VVD (5 zetels), D66 (5 zetels), SP (3 zetels) en De Groenen (1 zetel).Voor de SP nemen Leen Beukelaar, Gabi Choma en Nell van der Hamsvoord plaats in de fractie. Zij waren eerder raadslid voor de SP in Oud-West. Kees Hiep was als tweede op de lijst ook gekozen als raadslid, maar hij is inmiddels tot organisatiesecretaris gekozen van het afdelingsbestuur van de SP Amsterdam en daar wil hij zich geheel aan wijden. Als duo-raadslid werd voor de SP Geert van Schaik genstalleerd, hij was eerder deelraadslid voor de SP in Westerpark.

Alle raadsvergaderingen van de deelraad West zijn live op internet te volgen en kunnen achteraf ook bekeken worden en zelfs gedownload. De link vind je op http://west.raadsinformatie.nl
Klikt u daar achter het vakje 'deelraad' op de rode knop 'selecteer', en daarna achter het vakje met de datum ook op 'selecteer'. U kunt de video dan afspelen. Op deze zelfde pagina komt, op het moment dat er een live-uitzending van de raadsvergadering bezig is, automatisch een link te staan om deze te kunnen bekijken. De filmpjes kun je bekijken in Flash Player of Windows media Player. Je kunt de filmpjes ook downloaden (ca. 600 Mb).