FantasieRijk op het Jan van Schaffelaarplantsoen

2 augustus 2010

FantasieRijk op het Jan van Schaffelaarplantsoen

Zondag heeft de SP een stuk braakliggend land in Amsterdam West tijdelijk overgenomen. Met partytent en spelletjes in de aanslag werden buurtbewonersnaar naar buiten gelokt om samen te fantaseren over een nieuwe bestemming voor dit stuk kale grond.

Ondanks de uittocht die dit weekend heeft plaatsgevonden van Nederlanders richting vakantiebestemming was het een geslaagde actie met een goede opkomst. De kinderen wisten zich prima te vermaken met de spelletjes. De overige bewoners konden hun ideen over de nieuwe bestemming voor het plantsoen kwijt bij de aanwezige SP'ers. De buurtbewoners blijken zich vooral te storen aan de leegstaande kantoren, de sloop in de buurt en het gebrek aan sociale huurwoningen.

Enkele bewoners bleken een goed idee te hebben waar dit stuk grond nuttig voor zou kunnen zijn en hadden een plan via een buurtcommissie al naar voren gebracht richting het stadsdeelbestuur. De komst van studentenwoningen met bijbehorende bewoners spreekt bijvoorbeeld tot de verbeelding. Er zijn voldoende fantasierijke plannen om mee aan de slag te gaan!