SP bewust niet mee op stadsdeelboot Sail

25 augustus 2010

SP bewust niet mee op stadsdeelboot Sail

Meerdere malen werd het aanbod herhaald: ga mee varen tijdens Sail. Gezellig met de bobo-boot, onder het genot van een hapje en een drankje. De SP-fractie heeft bewust verstek laten gaan. "Sowieso houden we niet van potverteren", reageert fractievoorzitter Meta Meijer. "Maar in deze tijd, waarin iedereen te horen krijgt dat de broekriem ng een gaatje strakker moet, is het helemaal not done om dit soort uitstapjes te maken".

Een raar verhaal blijft het wel, vindt Meijer. "Elatik meldt dat door het stadsdeel al een duur schip was geboekt voordat ze te horen had gekregen dat er alleen nog onvermijdbare kosten mochten worden gemaakt voor Sail. In dat geval lagen er nog twee opties voor haar open: ze had tijdens het debat kunnen melden dat er al een reservering was gemaakt, of ze had het uitstapje kunnen annuleren." De SP-fractie wil nu het naadje van de kous weten. Meijer: "Elatik moet niet denken dat ze vrijelijk kan graaien in gemeenschapsgeld en er nog mee weg komt ook."

Lees ook het artikel in Het Parool hierover.