Ouders Capelleschool moeten goed genformeerd over asbest

29 januari 2011

Ouders Capelleschool moeten goed genformeerd over asbest

De informatievoorziening aan de ouders van kinderen op De Capelleschool moet volgens de SP verbeterd worden. In oktober 2010 ging de school dicht nadat er asbest was vrijgekomen tijdens werkzaamheden aan het gebouw. SP-deelraadslid Erna Berends: "Toen werd de ouders op een informatiebijeenkomst verteld dat er geen gevaar was voor de gezondheid van de kinderen. Onlangs is er een rapport verschenen waaruit blijkt dat er mogelijk toch meer aan de hand is dan in oktober bekend was. De ouders worden echter nergens meer over genformeerd."

Tijdens de informatiebijeenkomst in oktober werden de ouders ingelicht door drie verschillende partijen: het schoolbestuur, de GGD en het stadsdeel. Nu is er nieuwe informatie maar lijkt geen van de partijen de verantwoordelijkheid te nemen om de betrokkenen te informeren. Berends: "Dit terwijl het logisch is dat ouders zich zorgen maken over de gezondheid van hun kinderen. Het maakt ons niet uit wie het doet, als maar iemand de verantwoordelijkheid neemt om de ouders goed en zo snel mogelijk te informeren."