Afgebrand City Box-pand moet gesloopt

20 mei 2011

Afgebrand City Box-pand moet gesloopt

De SP wil dat de resten van het anderhalf jaar geleden afgebrande City Box-pand op de NDSM-werf zo snel mogelijk worden opgeruimd. SP-deelraadslid Frans Rein Jurrema: "Bij slecht weer waaien er stukken glas en puin van de rune en het stadsdeel geeft er niet echt een visitekaartje mee af."

Het City Box-pand aan de tt Vasumweg brandde op 26 november voor het grootste deel af, inclusief de binnen opgeslagen spullen van zo'n negenhonderd mensen. Een groot deel van de constructie werd verwijderd na de brand, maar een bakstenen gedeelte op de hoek staat nog steeds overeind. In dit deel zitten nog kapotte ruiten en er hangen stalen platen aan de buitenkant, die bij slecht weer vervaarlijk klapperen. De resten zijn ook favoriet terrein voor graffiti-spuiters die er, gezien de vele tags aan de binnenkant van het pand, vrij makkelijk binnen kunnen komen.

Jurrema: "Het ziet er uiterst onverzorgd uit in een omgeving waar imposante gebouwen als het Kraanspoor en het gebouw van HEMA en VNU staan. En het is dus gevaarlijk bij harde wind, vooral nu er een steeds dichtere stroom fietsers en wandelaars langskomt op weg naar de NDSM-pont. Ik heb het stadsdeelbestuur gevraagd te zorgen dat deze puist op de werf snel verwijderd wordt."