Werk aan de winkel voor Eigen Haard

19 juni 2011

Werk aan de winkel voor Eigen Haard

Woningcorporatie Eigen Haard belooft vr augustus de grootste problemen aan te pakken die zijn veroorzaakt door achterstallig onderhoud bij de 'Braspenning'-woningen aan de Zeeburgerdijk. Dat zei de directie van Eigen Haard tijdens een bijeenkomst met huurders en SP-leden deze week. De belofte is het gevolg van tientallen brieven die de SP Oost en huurders twee weken geleden aanboden aan Eigen Haard.

Eigen Haard zegt binnen zes weken elke huurder te bezoeken om de problemen in kaart te brengen. Er volgt dan een schriftelijk voorstel, waarna de problemen direct worden afgehandeld. Eigen Haard belooft daarbij onder andere reparatie van lekkages, gevaarlijke balkons, loszittende stopcontacten, het vervangen van verrotte kozijnen en het dichten van gaten en scheuren in de muren.

In het kader van de actie 'Stop de verkrotting' haalde de SP Oost onlangs tientallen brieven op van huurders met daarin een opsomming van de gebreken aan hun woningen. Een woordvoerder van de SP: "Veel woningen verkeren in zeer slechte staat. Het doel van deze actie is om de corporatie aan te sporen tot actie. Die is verantwoordelijk voor de huizen. De slechte staat van de woningen komt omdat Eigen Haard al jaren geleden is gestopt met groot onderhoud, omdat ze de woningen wil slopen. Dat zal volgens Eigen Haard uiteindelijk in 2013 gaan gebeuren. Intussen worden de woningen voor de huurders steeds onveiliger en ongezonder. Deze beloftes van Eigen Haard zijn voor deze huurders een goede stap vooruit, maar hier geldt wel: eerst zien en dan pas geloven. Komt Eigen Haard de gedane belofte onvoldoende na, kan zij rekenen op vervolgacties."

Zie voor meer informatie www.stopdeverkrotting.nl