SP pakt de handschoen op

16 september 2011

SP pakt de handschoen op

Tijdens de manifestatie 'Kijk op West' zondag voerde de SP een succesvolle actie tot behoud van banen bij de sociale werkplaatsen. De tekenbereidheid van het publiek mag met een gerust hart enorm worden genoemd. Meer dan 95 procent van de mensen die het idee van de actie uitgelegd kregen, vonden de actie geweldig en spraken schande van het voornemen van het kabinet om de kwetsbare groep mensen die bij de sociale werkplaatsen werkt hun baan, trots en zelfstandigheid af te nemen en in de armoede te gooien. Een wel heel duidelijk signaal dat Armoede volgens vrijwel alle mensen inderdaad niet werkt.

Met het plaatsen van een handtekening op een handschoen kan men laten blijken het oneens te zijn met de voorgenomen bezuinigingen op de banen bij de sociale werkplaatsen, op de bijgevoegde kaartjes mag men een nadere boodschap aan het kabinet schrijven. Ook deze kaartjes werden driftig beschreven. Gedurende de dag groeiden de slingers met ondertekende werkhandschoenen die meteen aan de kraam bevestigd werden, wat veel nieuwsgierige mensen naar de kraam trok. Aan het eind van de middag prijkten er ruim 200 ondertekende werkhandschoenen aan de SP-kraam en het einde is nog lang niet in zicht!

Het betreft hier een landelijke actie waar alle SP-afdelingen in Nederland aan meedoen. Het doel is een kilometerslang lint te maken, een zogeheten 'Ketting van Solidariteit' die uiteindelijk naar Den Haag gaat.