Instellingen met ID'ers krijgen meer tijd

4 november 2011

Instellingen met ID'ers krijgen meer tijd

Instellingen die werken met gesubsidieerde banen krijgen meer tijd een oplossing te vinden voor de ID-banen die per 1 januari 2012 wegbezuinigd worden. Dinsdag werd een voorstel van de SP hiervoor aangenomen door de deelraad. "Uiteindelijk willen we dat mensen die een gesubsidieerde baan hebben aan het werk kunnen blijven, maar instellingen krijgen nu meer tijd om samen met het stadsdeel en de centrale stad naar oplossingen te zoeken," aldus SP-fractievoorzitter Nelly Duijndam.

"Het is schandalig dat mensen die weinig of geen kansen meer hebben op de arbeidsmarkt thuis moeten gaan zitten", aldus Duijndam, die zich afgelopen tijd sterk maakte om uitstel van de regeling te krijgen. De SP heeft het stadsdeel dan ook opgeroepen om samen met de centrale stad en eventuele andere overheden of instellingen in het voorjaar van 2012 met een voorstel te komen hoe de problemen betreffende gesubsidieerde arbeid definitief kunnen worden opgelost.