7 december: Ledenavond 'Europa in crisis'

2 december 2011

7 december: Ledenavond 'Europa in crisis'

Op 7 december organiseert de SP in Zuid een openbare ledenavond met als thema 'Europa in crisis'. Alle SP'ers uit Zuid zijn samen met vrienden of bekenden welkom vanaf 20:00 uur bij het Wijkopbouworgaan Rivierenbuurt (Rijnstraat 115) om mee te discussiren over de kredietcrisis en de toekomst van Europa.

Europa verkeert in een politieke crisis als gevolg van de grote onenigheid tussen Frankrijk en Duitsland over de kredietcrisis. De financiëe markten hebben het op dit moment voor het zeggen en de ene regering naar de ander wordt gedwongen om fors te gaan bezuinigen op allerlei voorzieningen. De Belgische bank Dexia is onlangs omgevallen en voor de tweede keer gered met belastinggeld van Belgen en Fransen. Wat zijn de achtergronden? Wat zijn de perspectieven?

Wat de mening van de burgers is doet er weinig toe volgens de elite in Europa. Wij mogen alleen de rekening van deze crisis betalen als het aan hen ligt. Er is gelukkig veel verzet tegen de keiharde bezuinigingspolitiek ook in Zuid. De SP in Zuid is actief in het comit Zuid tegen bezuinigingen en op de bijeenkomst zijn leden van dit comit aanwezig om mee te doen met de discussie.

Inleiding door Antonio Carmona Baez, SP'er uit Zuid, werkzaam aan de Universiteit van Amsterdam op het gebied van Internationale betrekkingen en politieke economie.