SP wil verbetering veiligheid Nieuwe Houttuinen

12 december 2011

SP wil verbetering veiligheid Nieuwe Houttuinen

De SP staat de bewoners van de Nieuwe Houttuinen bij om de straat weer in de lift te krijgen. "Het is een leuk straatje, mensen wonen er graag, maar als er niets gebeurt dreigt het buurtje af te glijden en onveilig te worden," aldus fractievoorzitter Nelly Duijndam. Samen met de PvdA is een plan van aanpak geschreven voor deze buurt.

De Nieuwe Houttuinen ligt ingeklemd tussen de Haarlemmerdijk met trendy winkels en de Haarlemmerhouttuinen, een drukke autoweg gelegen langs het spoor. Al eerder heeft de SP gebuurt in de Nieuwe Houttuinen en ook bij de winkeliers op de Haarlemmerdijk. Naar aanleiding hiervan drong Duijndam er bij het stadsdeel op aan om misstanden als dealen, overlast, tippelen, uit de hand gelopen burenruzies aan te pakken.

Duijndam: "Actieve buurtbewoners krijgen te weinig gehoor bij de corporaties en het stadsdeel. Wel hebben zij met hulp van het wijkcentrum een verwaarloosd plantsoentje opgeknapt." Om te voorkomen dat het buurtje wegglijdt door te weinig aandacht van het stadsdeel heeft de SP-fractie samen met de PvdA een plan van aanpak geschreven. "Deze buurt verdient echt beter," aldus Duijndam.