Welzijnsbeleid slecht volgens SP en Van der Laan

4 december 2011

Welzijnsbeleid slecht volgens SP en Van der Laan

Burgemeester Van der Laan is het met de SP eens dat het nieuwe welzijnsbeleid in West slecht is. Dat bleek vrijdag toen de burgemeester tijdens een werkbezoek de buurtkamer in de Jan van Galenstraat aandeed. Toen SP-fractievoorzitter Leen Beukelaar vertelde dat deze ontmoetingsplek geen steun van het stadsdeel meer zal krijgen, liet Van der Laan zich ontvallen dat de nota 'welzijn nieuwe stijl' dan een slechte nota was.

Na een rondgang langs een aantal ondernemers van de Jan van Galenstraat, sprak Van der Laan in de buurtkamer met bewoners. Een aantal bewoners spraken hun waardering uit voor deze ontmoetingsplek, en Van der Laan was erg enthousiast. Beukelaar: "Helaas moest ik de burgemeester vertellen dat in het nieuwe welzijnsbeleid van West geen ruimte meer is voor subsidies die alleen ontmoeting als doel hebben. Ook deze buurtkamer zal dus verdwijnen. De SP is blij dat de burgemeester ook inziet dat dat een slecht idee is; nu het stadsdeelbestuur nog."