De Talentenschool gered

23 maart 2012

De Talentenschool gered

Op aandringen van de SP-fractie in Amsterdam Nieuw-West is er een oplossing gekomen voor de problemen rondom De Talentenschool. Het veranderen van de subsidieregels betekende bijna het einde van De Talentenschool, terwijl deze zeer nuttig werk doet voor kinderen die een extra zetje in de rug kunnen gebruiken. Naar aanleiding van een door de SP aangevraagd debat, pakte portefeuillehouder Jesse Bos de handschoen op zal zij de door het stadsdeel gecreëerde problemen oplossen.

De Talentenschool ontving in het verleden de subsidie direct van het stadsdeel. Met ingang van 2012 wordt de subsidie via de scholen verstrekt. Als gevolg hiervan is ook het tijdstip waarop de subsidie wordt verstrekt veranderd: tot 2011 werd de subsidie bij aanvang van het kalenderjaar verschaft, maar vanaf 2012 wordt de subsidie met ingang van het schooljaar verschaft. Hierdoor zou De Talentenschool in de problemen komen omdat de kosten die zij maakt tussen januari en september niet gedekt waren. Hun nuttige werk dreigde hiermee verloren te gaan. Het door de SP aangevraagde debat heeft de oplossing versneld en De Talentenschool en haar nuttige werk voor de kinderen lijkt gered.