SP eist nauwkeurige controle op subidies

23 maart 2012

SP eist nauwkeurige controle op subidies

De SP wil dat de deelraad in Oost eerst glashelder formuleert hoe de activiteiten en de subsidies nauwkeurig gecontroleerd kunnen worden, voor het welzijnswerk uit- of aanbesteed wordt. Dit naar aanleiding van de negatieve berichtgeving over welzijnsorganisatie Civic.

Als het aan het dagelijks bestuur ligt, gaan de twee grote welzijnsorganisaties in Oost - Civic en Dynamo - in de komende jaren nauw samenwerken om de maatschappelijke opgaven zo efficint mogelijk uit te voeren. Maar onder meer door de het mislukken van welzijnswerk in Zeeburg – waarbij vooral duidelijk werd dat het stadsdeel eigenlijk geen duidelijke instrumenten had geformuleerd om te controleren of het geld wel goed werd besteed – bekijkt de SP de plannen inmiddels met grote argwaan.

De SP heeft meer vertrouwen in Dynamo dan in Civic, maar vindt dat het nu beter is dat het stadsdeel goed nadenkt over controlemiddelen. SP-deelraadslid Tiers Bakker: "Ik wil het mandaat aan het bestuur voor de herorintatie terughalen naar de raad om duidelijkheid te verschaffen wat we hier eigenlijk aan het doen zijn."