Gemeentelijk zorgmeldpunt gerealiseerd

6 april 2012

Gemeentelijk zorgmeldpunt gerealiseerd

Het gemeentelijk zorgmeldpunt waar de SP op heeft aangedrongen is gerealiseerd. SP-gemeenteraadslid Maureen van der Pligt: "Op de website van Clintenbelang Amsterdam kunnen zowel clinten, familieleden en medewerkers hun klachten over de zorg in Amsterdam melden. De meldingen zullen elk half jaar aan de gemeenteraad worden voorgelegd. Dus wij kunnen nu echt goed de vinger aan de pols houden en tijdig ingrijpen als er iets misgaat in zorginstellingen."

Maureen van der Pligt)

De SP stelde zelf meldpunten in voor klachten over de zorg bij Cordaan, Osira en Amsta. Daaruit bleek dat er veel mis gaat. De problemen bleken zelfs zo groot dat de Inspectie voor de Gezondheidszorg moest ingrijpen. Van der Pligt: "Hopelijk komt het nu nooit meer zo ver. Door dit onafhankelijke meldpunt kan er sneller worden ingegrepen. De kwaliteit van de zorg in Amsterdam kan, als het meldpunt goed functioneert, zo beter gegarandeerd worden."