SP viert 10 jaar Ganzenpoort

2 juli 2012

SP viert 10 jaar Ganzenpoort

Winkelcentrum Ganzenpoort bestaat 10 jaar en men wilde dit vieren met braderie, muziek, kinderpret en de SP was daarbij. Mensen komen iedere week van ver buiten de stad om deze markt te bezoeken, dus met de verkiezingen in zicht was dit een goede gelegenheid om de SP onder de aandacht te brengen.

Bezoekers van Ganzenpoort konden op de foto met Emile Roemer

Met een kraam op de beste plek, naast de trap van de markt naar het winkelcentrum; maar ook de meest winderige. Precies daar knalde de wind de hoek om, waardoor de ZO- kranten, de ledenwerffolders en Ons GVB-flyers, alle kanten opvlogen. Vastnieten, plakken, er over heen hangen, zware stukken erop zetten en de prachtige kartonnen afbeelding van Emile met touw vastgemaakt aan een poot van de kraam, zodat hij niet kon omwaaien maar helaas ook minder opviel.

En dit jaar gebeurde wat zich de afgelopen jaren al een beetje in gang had gezet; passeerders bleven staan, wilden een praatje maken; waren uiterst positief over de SP. Het neus ophalen was verleden tijd.Een enkeling liet nog merken dat er volgens hen niet echt veel van die SP klopte, maar voorts is Zuidoost behoorlijk onder de indruk van hoe de SP zich manifesteert en als de helft van het gehoorde geluid klopt gaan wij een prachtige overwinning tegemoet.