SP eist oplossing voor vrijwilligersvereniging Pontania

14 augustus 2012

SP eist oplossing voor vrijwilligersvereniging Pontania

De SP wil dat stadsdeel Oost met een oplossing komt voor vrijwilligersvereniging Pontania. Deze vereniging bestaat uit 300 gezinsleden en organiseert al 60 jaar in de Dapperbuurt multiculturele activiteiten voor ouderen en kinderen. Pontania dreigt de huur niet meer te kunnen betalen van hun pand in de Roomtuintjes. Stadsdeel Oost brak na tientallen jaren zonder overleg plots de subsidierelatie af.

Pontania vraagt zich af waarom het stadsdeel niet wil praten over een oplossing. De vereniging heeft aangegeven eventueel het pand te willen kopen. Daarnaast kwam onlangs in het nieuws dat een aantal panden van het stadsdeel leeg staan. "Natuurlijk is er een oplossing", aldus SP-deelraadslid Tiers Bakker. "Het stadsdeel gaat niet goed om met haar vrijwilligers. Het is voor de sociale samenhang in de buurt van groot belang dat dit soort organisaties blijft bestaan. Daarom eist de SP dat het stadsdeelbestuur zo snel mogelijk met een oplossing komt voor deze vrijwilligers."