Bouw Singelgrachtgarage uitgesteld

25 september 2012

Bouw Singelgrachtgarage uitgesteld

De SP is verheugd dat stadsdeel West de bouw van de Singelgrachtgarage heeft uitgesteld. Deelraadslid in West Geert van Schaik: "Dit is goed nieuws. Het stadsdeel geeft nu zelf toe dat de financiëe onderbouwing niet in orde was. Daar hebben wij herhaaldelijk op gehamerd. Ik feliciteer de omwonenden van de Singelgracht met dit voorlopige succes."

De stadsdelen West en Centrum zijn al lange tijd bezig met de voorbereiding van een grote parkeergarage onder de Singelgracht bij het Marnixbad. De SP is tegen deze garage omdat hij tientallen miljoenen zal kosten en nu al vaststaat dat de garage nooit rendabel zal zijn. Onlangs waarschuwde de SP de stadsdeelbesturen voor een tunnelvisie waardoor er geen aandacht meer is voor tegenargumenten. "Het is goed dat het stadsdeelbestuur oren heeft naar de kritiek op de financiëe onderbouwing." Aldus Van Schaik.

Ook de SP in Centrum is blij met dit besluit. Deelraadslid Frans Icke: "De garage was al heel erg duur en er bleven maar meer en meer kosten bij komen. Het is goed dat de beslissing om miljoenen uit te trekken voor deze garage is uitgesteld."

Nu stadsdeel West heeft het besluit om de garage te bouwen heeft uitgesteld, wordt de kans groter dat de bouw van de garage niet doorgaat. Van Schaik: "Het is nog te vroeg om te juichen want de bouw is nog niet definitief van de baan. Maar dit is wel een belangrijke stap in de goede richting."