Meerderheid voor openhouden Oosterpark

7 september 2012

Meerderheid voor openhouden Oosterpark

De kans is groot dat het Oosterpark vanaf volgend jaar niet meer wordt afgesloten voor festivals waarvoor dure kaartjes moeten worden gekocht. De SP riep onlangs op het Oosterpark open en toegankelijk te houden voor iedereen en GroenLinks en PvdA uitten woensdagavond hetzelfde standpunt. Duo-deelraadslid in Oost Dessie Lividikou: "Goed nieuws voor de bezoekers en omwonenden van het Oosterpark. Zij konden tijdens het Appelsap-festival een week lang geen gebruik maken van hun park."

De SP benadrukte dat ze voor festivals en activiteiten is in het Oosterpark, zoals Keti Koti of het Rootsfestival. 'Voor die festivals krijgt de buurt namelijk een hoop terug. Maar gesloten festivals horen niet thuis in het Oosterpark en Frankendaelpark. Daar zijn andere geschikte locaties voor in Oost, zoals het zeeburgereiland waar het Magneetfestival goed draait.', aldus Lividikou.

De SP-fractie was blij om te zien dat Groenlinks en de PvdA nu ook tegen het afsluiten van het Oosterpark zijn. Lividikou: "Op 18 september neemt deelraad een definitief besluit en met de steun van deze twee partijen is de kans groot dat er een besluit wordt genomen waar de bewoners tevreden mee kunnen zijn."