Campagne 'Voor een sociaal Amsterdam' van start

21 december 2012

Campagne 'Voor een sociaal Amsterdam' van start

De SP lanceert een grote campagne onder de naam ‘Voor een sociaal Amsterdam’. Met deze campagne wil de partij duidelijk maken dat het socialer kan en socialer moet in Amsterdam. Fractievoorzitter Laurens Ivens: "Veel mensen komen in de knel. Een kwart van de kinderen groeit op in armoede, dat zijn ruim 35.000 kinderen. Tegelijkertijd exploderen de huurprijzen en is er een enorme wachtlijst van 11,5 jaar voor een sociale huurwoning. Met onze campagne gaan wij de strijd aan voor een sociaal Amsterdam."

Laurens Ivens)

De noodzaak van een campagne speciaal gericht op Amsterdam is dat niet alleen Rutte de samenleving hard treft met maatregelen als verhogen van de sociale huurprijzen, hogere zorgkosten, lagere lonen in de publieke sector, vele ontslagen en het uitkleden van het sociale vangnet. Amsterdam doet hier nog eens een schepje bovenop. De bezuinigingen die onze stad uitvoert worden vooral behaald door te snijden in de organisatie. Het overige deel van de rekening wordt gelegd bij degenen die zorg of sociale voorzieningen van de stad nodig hebben.

De campagne begint met de verspreiding van 150.000 exemplaren van de campagnekrant, op markten, op straat en aan de deur. Ivens: "Wij gaan het verzet tegen de sloop van onze samenleving verbinden en vol de strijd aan voor een ongedeelde stad en dus een sociaal Amsterdam."

Download de campagnekrant <%media(4/20130206-sp_adam_sociaal_201211_2.pdf|'Voor een sociaal Amsterdam')%> pdf-document, om dit documenten te lezen heeft u mogelijk extra software nodig. Klik voor meer uitleg.

voor een sociaal amsterdam)