Steun voor daklozenopvang Volksbond

7 december 2012

Steun voor daklozenopvang Volksbond

Op initiatief van de SP krijgt de daklozenopvang in de Haarlemmerstraat van stadsdeel Centrum een eenmalige subsidie. Nu de Volksbond van burgemeester van der Laan nog maar tot september subsidie krijgt, hebben de gebruikers samen met mensen uit de buurt een doorstartplan gemaakt om zonder subsidie verder te kunnen.

Fractievoorzitter Nelly Duijndam is blij met het toegezegde geld van het stadsdeel: "In nog geen jaar zelfstandig worden en commercieel gaan werken is wel een erg zware opgave. Dit geld van het stadsdeel moet de mensen die de Volksbond nieuwe stijl gaan voortzetten een steun in de rug geven. Ik heb er alle vertrouwen in dat met steun van vrijwilligers de Volksbond een plek zal blijven houden in de buurt."

Vlak voor de zomervakantie werd bekend dat burgemeester van der Laan de subsidie voor het inloophuis voor daklozen de ‘Volksbond’ geen subsidie meer wilde verlenen. De SP startte samen met de Volksbond een handtekeningenactie tot behoud van het inloophuis. Bijna 3000 mensen tekenden de petitie. Vooral mensen uit de buurt zien het koffiehuis en de kledingwinkel van de Volksbond liever niet verdwijnen.