Zorg voor divers winkelaanbod winkelcentrum Brazilië

2 augustus 2013

Zorg voor divers winkelaanbod winkelcentrum Brazilië

De SP wil dat stadsdeel Oost zich inzet voor een divers winkelaanbod in winkelcentrum Brazili aan de Oostelijke Handelskade. Zowel de bloemist als de buurtsportschool in winkelcentrum Brazilië dreigen het veld te moeten ruimen om plaats te maken voor een grote drogist. SP-raadslid Tiers Bakker: "Wij willen dat het stadsdeel in gesprek gaat met de verhuurder om dat te voorkomen. We mogen deze ondernemers niet aan hun lot overlaten."

De SP vindt het belangrijk dat er plek blijft voor kleine ondernemers. Zij zorgen voor een gevarieerd winkelaanbod en houden bovendien de buurt levendig. Bakker: "Voor een winkelcentrum kunnen grote winkels zeker een publiekstrekker zijn. Maar in winkelcentrum Brazilië zijn al twee grote supermarkten gevestigd. Als er nu nog een grote winkel bijkomt, blijft er van de diversiteit niet veel meer over. Dan verdwijnt de balans tussen grote en kleine winkels. Wij roepen het stadsdeel op dat te voorkomen en te bemiddelen."