Wat wil de SP met jouw buurt?

10 februari 2014

Wat wil de SP met jouw buurt?

Op een interactieve kaart van Amsterdam maakt de SP duidelijk wat de partij per wijk voor bewoners wil betekenen. Afdelingsvoorzitter Paula van Dijnen: "Elke week zijn we op straat te vinden, praten we met bewoners over wat zij in hun buurt willen veranderen. Kleinschalig en dichtbij de Amsterdammer. Deze kaart is eigenlijk een direct resultaat daarvan. Dit zijn de dingen die wij de komende vier jaar samen met de buurt willen bereiken."

null

Op 19 maart zijn de verkiezingen voor de gemeenteraad en de zogenoemde bestuurscommissies in de stadsdelen. De regering heeft besloten om het huidige deelraadsstelsel af te schaffen. In plaats daarvan krijgt Amsterdam bestuurscommissies. Wat precies de bevoegdheden zullen zijn van deze bestuurscommissies is nog onbekend. Wel is bepaald dat beleid in de toekomst vooral in de gemeenteraad zal worden vastgesteld. Het is niet duidelijk welke ruimte de stadsdelen in de toekomst zelf zullen hebben. Van Dijnen: "Of het nu in de gemeenteraad is of in de vernieuwde deelraden, de SP zal zich blijven inzetten voor deze buurtpunten."

De buurtpunten zijn een lokale, kleinschalige aanvulling op het verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen en de eerder ingenomen standpunten van de partij.

Bekijk hier wat de SP in jouw buurt wil bereiken