Ivens: “Fantastische uitslag. Amsterdam wil sociaal stadsbestuur”

20 maart 2014

Ivens: “Fantastische uitslag. Amsterdam wil sociaal stadsbestuur”

SP-fractievoorzitter Laurens Ivens reageert enthousiast op de behaalde verkiezingsoverwinning in Amsterdam. De SP stijgt van 3 naar 6 zetels. “Ons pleidooi voor sociale verbeteringen slaat aan. Met deze geweldige uitslag geven Amsterdammers aan dat ze deze sociale verbeteringen ook in het stadsbestuur willen. Amsterdam wil een sociaal stadsbestuur, dus wij gaan vol vertrouwen aan de onderhandelingstafel zitten.”

Ivens sprak zijn dank uit voor het vertrouwen dat Amsterdammers de SP gaven. “Samen met bewoners hebben we de afgelopen vier jaar samengewerkt om de stad socialer te maken. Dat vertrouwen is beloond. Dus willen wij die samenwerking de komende vier jaar voorzetten, wat mij betreft vanuit het stadsbestuur.”

Afdelingsvoorzitter Paula van Dijnen benadrukte dat de SP ook in de vijf bestuurscommissies een mooi resultaat heeft bereikt. “In alle vijf de stadsdelen komen we met twee mensen. En in Noord en Nieuw-West zitten we bij de grootste drie partijen. Het ligt dus voor de hand dat we ook daar bestuursverantwoordelijkheid gaan dragen.”