Ook grote winst SP in stadsdelen

22 maart 2014

Ook grote winst SP in stadsdelen

Ook bij de verkiezingen voor de zogenoemde bestuurscommissies in de stadsdelen heeft de SP grote successen geboekt. Dit blijkt uit de definitieve uitslagen die vrijdag bekend zijn gemaakt. In de elk van de vijf stadsdelen waar de SP meedeed aan de verkiezingen, heeft de SP twee zetels gehaald. Afdelingsvoorzitter van de SP Amsterdam Paula van Dijnen: "Dit is echt een geweldig resultaat. Amsterdammers hebben laten horen dat het tijd is voor sociaal beleid. Ik feliciteer al onze kandidaten die nu zijn verkozen als volksvertegenwoordiger."

In de stadsdelen Centrum, Oost en West werd de SP de vierde partij van het stadsdeel. In Noord en Nieuw-West is de SP de derde partij geworden. De bestuurscommissies tellen 13 tot 15 leden waarvan er drie personen stadsdeelbestuurder worden. Van Dijnen: "Het ligt voor de hand dat wij in die stadsdelen waar wij de derde partij zijn bestuursverantwoordelijkheid gaan dragen. De mensen in Noord en Nieuw-West vragen daarom en wij zijn er klaar voor!"