Pak achterstallig onderhoud Kramatweg aan

4 april 2014

Pak achterstallig onderhoud Kramatweg aan

De SP roept verhuurder Rappange op om een einde te maken aan het achterstallig onderhoud aan de Kramatweg in de Indische Buurt. De SP doet die oproep in een brief aan de directie van Rappange. SP-fractievoorzitter in Oost Tiers Bakker: “Veel bewoners hebben last van tocht en vochtproblemen. Dit moet onmiddellijk aangepakt worden want de huidige situatie is ongezond. Bewoners hebben recht op een fatsoenlijke en gezonde leefomgeving.”

Al jarenlang is er nauwelijks iets gedaan aan de woningen  van Rappange aan de Kramatweg. Dat aanpak nodig is was onlangs nog te zien op AT5 dat een kijkje kwam nemen aan de Kramatweg. Rappange zegde toe de klachten van  bewoners serieus te nemen, maar daar is inmiddels nog weinig van terecht gekomen. Een ruime maand na de uitzending, zijn de problemen nog steeds niet verholpen.

Sinds de SP in januari dit jaar een meldpunt heeft geopend voor achterstallig onderhoud komen er schrijnende klachten binnen over slecht geïsoleerde huizen, tocht- en vochtproblemen en schimmelvorming. In bepaalde woningen is het zo ernstig dat bewoners last krijgen van hun gezondheid. Ze kampen bijvoorbeeld met astma of huidklachten. De meeste bewoners kaarten de problemen eerst aan bij verhuurder voor ze bij het meldpunt terecht komen. Verhuurders geven echter vaak niet thuis. Tiers Bakker: “De SP vindt dit onacceptabel. Een fatsoenlijke leefomgeving hoort niet alleen voorbehouden te zijn aan mensen met  geld voor een eigen koophuis of luxe huurwoning, maar voor iedereen, ook voor mensen in een sociale huurwoning.”