Houd het Westerdokseiland leefbaar

30 oktober 2014

Houd het Westerdokseiland leefbaar

De SP wil dat het Westerdokseiland een leefbare buurt blijft. Daarom wil de SP voorkomen dat in dit rustige buurtje de deur wordt opengezet voor allerlei horeca en terrassen die tot laat in de avond en ‘s nachts open zijn. SP-raadslid Tiers Bakker: “We moeten goed naar de bewoners luisteren. Die zitten niet te wachten op uitgaansleven in hun straat. In het centrum moet ook ruimte zijn voor woonbuurten.”

Vanavond vergadert de gemeenteraad over de mogelijkheden voor horeca in de buurt. Bewoners hebben zich verenigd en bieden een petitie aan om te voorkomen dat de buurt een uitgaansbuurt wordt.  De SP onderschrijft deze zorgen en stelt daarom voor om de horecaplannen te schrappen uit het bestemmingsplan. Bakker: “We zien op veel plekken dat als de deur naar horeca maar een klein stukje openstaat, de bewoners het nakijken hebben. Bijvoorbeeld de Javastraat, waar tegen de wil van de bewoners opeens tot laat terrassen zijn. Niks aan te doen, zegt de gemeente of het stadsdeel dan. Voor het Westerdokseiland zijn we er op tijd bij. We moeten de inbreng van bewoners voor een leefbare buurt serieus nemen.”