Stadsbestuur klaar met slecht gedrag verhuurder Rappange

31 oktober 2014

Stadsbestuur klaar met slecht gedrag verhuurder Rappange

Het stadsbestuur is klaar met het slechte gedrag van verhuurder Rappange. Dat bleek in het spoeddebat dat SP samen met PvdA had aangevraagd over de stookkosten in het Hilwiscomplex aan het Victorieplein. SP-raadslid Erik Flentge: “Goed dat het stadsbestuur de duimschroeven bij Rappange gaat aandraaien. Uiteindelijk moet Rappange zelf in beweging komen, maar het is goed de wethouder wonen doet wat hij kan om deze verhuurder tot inkeer te laten komen.”

Het Hilwiscomplex aan het Victorieplein wordt verwarmd met een oude blokverwarming die draait op stookolie. Doordat steeds meer woningen zijn geliberaliseerd of verkocht, draaien steeds minder sociale huurwoningen op deze blokverwarming. Maar in plaats van de verwarming te vervangen of bewoners de mogelijkheid te geven hun eigen verwarming te regelen, wentelt Rappange de kosten af op de overblijvende huurders. Deze krijgen naheffingen tot 7000 euro per jaar voor hun verwarming.

Op verzoek van de SP en de PvdA gaat wethouder Ivens druk uitoefenen op Rappange om te stoppen met deze gang van zaken. Flentge: “Dat is mooi, want dit kan echt niet langer. Telkens geeft de rechter de bewoners gelijk, maar toch houdt Rappange de bewoners in de houdgreep. Het moet nu eens afgelopen zijn.”