Succes bewoners Bickerseiland: geen steiger Hollandse Tuin

6 december 2014

Succes bewoners Bickerseiland: geen steiger Hollandse Tuin

Bewoners van het Bickerseiland hebben, gesteund door de SP, met succes geprotesteerd tegen de geplande aanleg van een steiger voor passagiersvaart aan de Hollandse Tuin. Stadsdeel Centrum maakte donderdag bekend de plannen in te trekken.

"Dit is reden voor een buurtfeestje," zegt Paulien Hilhorst, buurtbewoner en oprichter van de actiegroep 'Weiger die Steiger'. "Het stadsdeel heeft goed geluisterd naar onze bezwaren. En tijdens het proces zijn de banden in de buurt weer versterkt. We hebben nu ook beter contact met de mensen aan het Westerdok; die hadden ook bezwaar."

Hilhorst benadrukt het belang van het goed lezen van de kennisgevingen van het stadsdeel. "Als je besluiten ziet waarmee je het niet eens bent, loont het de moeite om bezwaar te maken." En dan is het fijn als de SP achter de bewoners staat, zegt Hilhorst. "Dat scheelt in informatie en met praktische zaken, zoals het maken van actieborden. Maar ook de morele steun is heel prettig."