Veel ideeën voor leeg V&D-pand op Buikslotermeerplein

21 februari 2016

Veel ideeën voor leeg V&D-pand op Buikslotermeerplein

Horeca, woningen, een versmarkt of een speelparadijs; zomaar enkele suggesties van winkelend publiek in Winkelcentrum Over ‘t IJ voor het leegkomende winkelpand van V&D. SP en GroenLinks voerden veel gesprekken met bezoekers van het winkelcentrum, om uit te vinden wat er moet gebeuren met het kolossale winkelpand van het failliete warenhuis.

Foto: Dessie Lividikou

Iedereen was eensgezind in de afschuw over het faillissement van V&D en de ontslagen die daarbij zijn gevallen. Ze vrezen ook de leegstand en het gevolgen die dat kan hebben voor de rest van het winkelcentrum op Buikslotermeerplein.

Gelukkig had het winkelend publiek veel ideeën over de toekomstige invulling van het pand. Van speelparadijs tot woningen, van restaurant tot versmarkt, van bowling tot overdekte promenade van vluchtelingenopvang tot bedrijfsverzamelgebouw. Als het aan de Noorderlingen ligt, wordt er op korte termijn een andere functie gevonden voor het leegkomende V&D-pand. Ook kwamen er tips binnen om het gehele winkelcentrum een impuls te geven, zoals een opknapbeurt of meer ambachtelijke winkels.

De SP stelde afgelopen donderdag schriftelijke vragen over het leegstaande V&D pand. Daarnaast is GroenLinks bezig met het verzamelen van ideeën om het winkelcentrum aantrekkelijker te maken. De ideeën worden gebundeld en binnenkort overhandigd aan het dagelijks bestuur van Stadsdeel Noord.