Geef snel zekerheid over afgeblazen plannen warenhuis Rokin

4 maart 2016

Geef snel zekerheid over afgeblazen plannen warenhuis Rokin

De SP wil dat het stadsbestuur snel meer duidelijkheid geeft over de afgeblazen plannen voor een warenhuis aan het Rokin. SP-raadslid Tiers Bakker:  “Deze buurt heeft al zoveel gedoe gehad met de bouw van de Noord-Zuidlijn. Ik wil echt niet dat we hier straks opgescheept zitten met een half afgemaakt gebouw dat de binnenstad ontsiert. Ik wil daarom dat het stadsbestuur er bovenop zit om dat te voorkomen.”

Op de plek waar voorheen het roze-groene Fortis gebouw stond aan het Rokin, wordt momenteel gebouwd aan een nieuw warenhuis. Deze week meldden verschillende media dat de plannen voor het warenhuis zouden zijn afgeblazen.

SP-raadslid Tiers Bakker: “Ik wil graag weten wat er nu met het pand gaat gebeuren. Het is belangrijk dat de bouw gewoon doorgaat om de overlast voor de buurt, zoals de pas geopende boekhandel ernaast, zoveel mogelijk te beperken. Het lijkt me in ieder geval niet de bedoeling dat op deze manier via een omweg er plannen voor een groot hotel aan de dam worden ingefietst. Het zou het beste zijn als er zoals plan winkel- of bedrijfsruimte komt, zodat de ondernemers in dit gebied een goede aanloop houden.”