Ernstige onderhoudsproblemen in de Loderstraat

3 juni 2016

Ernstige onderhoudsproblemen in de Loderstraat

Veel huizen in de omgeving van de Bernard Loderstraat in Slotermeer hebben te kampen met achterstallig onderhoud. Dat blijkt uit een bezoek van de SP in de buurt. SP-fractievoorzitter in Nieuw-West Andre Meijler: “Veel huizen zaten onder de schimmel. Het zijn zeer slecht onderhouden woningen, die dringend toe zijn aan renovatie.”

Foto: SP
Bewoners van de Bernard Loderstraat hadden de SP-hulpdienst benaderd vanwege onderhoudsproblemen aan hun woningen. De SP ging samen met bewoners deur aan deur om een inventarisatie te maken van de klachten. Ook kwamen bewoners langs bij de buurtslager waar de SP aanwezig was om klachten te inventariseren.

De woningen zijn in bezit van corporatie Eigen Haard. Meijler: “Er zijn al lange tijd sloopplannen voor dit buurtje, daardoor is de boel flink verwaarloosd. Naast schimmel hebben de woningen veel last van vocht en houtrot. Ouders melden dat kinderen last hebben van astma. Hier moet echt snel wat aan gebeuren.” De SP gaat samen met de bewoners een rapport maken van alle klachten en op korte termijn een bezoek te brengen aan het hoofdkantoor van Eigen Haard.