SP vraagt opheldering over ingestort portiek Transvaalbuurt

30 juni 2017

SP vraagt opheldering over ingestort portiek Transvaalbuurt

De SP wil wil dat het stadsdeelbestuur gaat uitzoeken wat er precies aan de hand was toen het plafond van een portiek in Transvaalbuurt instortte. SP-fractievoorzitter in stadsdeel Oost Jeroen Bronswijk: “Er zijn gelukkig geen gewonden gevallen, maar dat had net zo goed wel het geval kunnen zijn. Ik wil dat het stadsdeel gaat onderzoeken of er sprake is geweest van achterstallig onderhoud. We moeten niet hebben dat dit binnenkort nog eens gebeurt en er wél iemand onder het puin terechtkomt.”

Dinsdagavond kwam het plafond van een portiek in de Krugerstraat naar beneden. De Krugerstraat ligt middenin de transvaalbuurt, een buurt met veel sociale huurwoningen die voor de oorlog gebouwd zijn.

Bronswijk: “Allereerst zijn de woningcorporaties verantwoordelijk voor het onderhoud van de huizen. Maar het stadsdeel moet er ook op toe zien dat de bouwkundige staat in orde is. Ik wil graag weten of dat hier zo was. Het lijkt me dan ook goed om ook bij vergelijkbare woningen in de buurt te kijken of de boel in orde is. Mensen moeten veilig hun eigen huis in en uit kunnen.”