Laurens Ivens lijsttrekker voor de SP

4 juli 2017

Laurens Ivens lijsttrekker voor de SP

Foto: SP

Laurens Ivens is lijsttrekker van de SP Amsterdam bij de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2018. Dat hebben de leden van de Amsterdamse SP vanavond besloten. Ivens: "Na 8 jaar raadslid en vier jaar wethouder te zijn geweest, brandt nog altijd het vuur. Het vuur om Amsterdam nog socialer en mooier te maken dan het al is. We hebben de laatste vier jaar veel kunnen veranderen maar mijn handen jeuken om nog meer te bereiken in onze strijd tegen armoede, tweedeling en de grote drukte in de stad."

Op 21 maart 2018 zijn er nieuwe gemeenteraadsverkiezingen en Ivens ziet grote kansen voor de SP en Amsterdam: "Onze beste jaren moeten nog komen. De afgelopen jaren hebben we meer bereikt dan ooit tevoren in Amsterdam. Zo heeft wethouder Arjan Vliegenthart de armoede en werkloosheid enorm teruggedrongen. Daarnaast hebben we een keerpunt bereikt op het gebied van wonen en gaan er na decennia van afname nu weer méér sociale huurwoningen komen. Dat alles hebben we bereikt in samenwerking met twee rechtse partijen, D66 en VVD. Kan je nagaan wat we kunnen bereiken als we nog sterker worden!"

Zo wil Ivens met name de toenemende tweedeling tussen arm en rijk stoppen: "De laatste jaren hebben we keihard beleid vanuit Den Haag over ons heen gekregen. Dat hebben veel mensen flink gevoeld. Zo liep de koopkracht terug, werden arbeids- en huurrechten verslechterd en werd de zorg uitgekleed. Die rekening is heel oneerlijk terecht gekomen bij Amsterdammers en veel harder aangekomen bij de gewone Amsterdammer dan bij de rijke Amsterdammer. Wij gaan ons de komende tijd nog harder verzetten tegen dit asociale Haagse beleid. Want in Amsterdam staan wij pal voor barmhartigheid, voor eerlijk delen en voor staan wij klaar voor elkaar. Daar wil ik voor strijden!"

In oktober stellen de leden de verdere kandidatenlijst voor de gemeenteraadsverkiezingen vast.