Speerpunten per buurt

De manier waarop Amsterdam wordt bestuurd, verandert ingrijpend na 19 maart. Als het aan de SP ligt, krijgen de buurten voorrang in dat nieuwe bestuurlijk stelsel. Amsterdammers leven immers in de eerste plaats in een buurt, een buurt waar hun kinderen naar school gaan, waar ze fietsen of hun auto moeten kunnen parkeren, een buurt waar hun huisarts gevestigd is en waar ze hun boodschappen kunnen doen, een buurt waar ze rustig willen kunnen leven en slapen zonder zorgen over de veiligheid in de omgeving.

Omdat de buurten voorrang hebben bij de SP, hebben we voor iedere buurt een lijstje speerpunten en wensen bepaald; na overleg met bewoners, zoals u van ons gewend bent. Op onderstaande kaart vindt u per stadsdeel een indeling in buurten met onze speerpunten voor uw buurt. Als u klikt op uw stadsdeel, verschijnen de buurten. Beweeg vervolgens met het pijltje over uw buurt en u vindt onze ideeën.

AMSTERDAM

De punten zijn een aanvulling op ons stedelijke verkiezingsprogramma dat ook van toepassing is op de stadsdelen.
Mist er een punt? Hebben we uw buurt over het hoofd gezien? Mail ons, dan kunnen we er samen mee aan de slag: amsterdam@sp.nl

stadsdeel Centrumstadsdeel Weststadsdeel Nieuw-Weststadsdeel Zuidstadsdeel Ooststadsdeel Noordstadsdeel Zuidooststadsdeel Westpoort