Het Slotervaartziekenhuis moet blijven!

Foto: SP Amsterdam

Achmea laat ziekenhuizen failliet gaan. Tijd voor actie! Ga maandagmiddag mee naar Achmea. Laat ze weten dat niet de markt, maar zorg voor mensen voorop moet staan. Laat weten dat je erbij bent!

Met de bus mee? Aanmelden daarvoor kan via deze link.

DOWNLOAD HIER DE POSTER HET SLOTERVAART MOET BLIJVEN

Het Slotervaartziekenhuis is failliet verklaard. Hierdoor moeten vele patiënten mogelijk hun behandeling staken en verliezen 90.000 patiënten hun vaste behandelaar. Daarnaast dreigen ruim duizend medewerkers hun baan te verliezen.

Het is te gek voor woorden dat een drukbezocht ziekenhuis door verzekeraars de das wordt omgedaan. Zeker in een wijk waar mensen het niet breed hebben. Het faillissement van het Slotervaartziekenhuis bewijst wederom het failliet van de marktwerking in de zorg. Wanneer de zorg een markt is waar winst gemaakt moet worden, worden patiënten en zorgverleners de speelbal van commerciële belangen. Dit systeem van marktwerking moet op de schop. De zorg moet weer in publieke handen komen.

De SP roept de minister op om in te grijpen, de regie te nemen en het Slotervaartziekenhuis voor Amsterdam te behouden. Niet het belang van verzekeraars, maar toegankelijke gezondheidszorg moet voorop staan.

Steun deze oproep door onderstaande petitie te tekenen!

Patiënten en zorgverleners mogen niet de speelbal worden van commerciële belangen in de zorg. Daarom steun ik de oproep aan de minister: het Slotervaartziekenhuis moet blijven!

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

Dank voor uw reactie. Wij gaan zorgvuldig met uw gegevens om.