Hulpdienst bezoekt Spaarndammerbuurt

16 februari 2016

Hulpdienst bezoekt Spaarndammerbuurt

Afgelopen zaterdag bezocht de SP-Hulpdienst de Spaarndammerbuurt. Bewoners werden in buurthuis De Horizon geinformeerd over de beschikbare armoederegelingen, maar konden ook terecht voor andere hulpvragen.

Hulpdienstmedewerker Carlien Boelhouwer: “We hebben mensen geïnformeerd over de voorzieningen waar zij recht op hebben en deze samen met hen aangevraagd. Dat is belangrijk omdat lang niet alle mensen weten waar ze recht op hebben. Sommige mensen laten daardoor geld liggen dat ze goed kunnen gebruiken.”

In 2016 bezoekt de SP-Hulpdienst verschillende wijken in Amsterdam. Op die manier wil de SP Amsterdammers informeren over de verschillende regelingen die er zijn voor mensen met een kleine beurs. Bij de SP-Hulpdienst zijn er vrijwilligers die direct gemeentelijke regelingen zoals gratis openbaar vervoer, de scholierenvergoeding of dierenhulp voor minima kunnen aanvragen.

Foto: SP

Zoals gebruikelijk hielp de hulpdienst ook mensen met problemen met bijvoorbeeld hun uitkering, woningcorporatie of verzekeraar. Boelhouwer: “Één van de bezoekers leefde al jaren van een onvolledige AOW, en wist niet dat hij aanvulling kon krijgen tot de bijstandsnorm. We hebben deze meneer hierbij direct geholpen om dit verder te regelen. Dat we kunnen helpen in zulk soort gevallen maakt deze hulpdienst op locatie heel erg geslaagd!”

Op zaterdag 5 maart strijkt de SP-Hulpdienst neer in de Kolenkitbuurt. Meer informatie: KLIK HIER