Nieuws, februari 2018

28 februari 2018

SP gaat de buurten in voor hoge verkiezingsopkomst

Foto: SP

De SP gaat deze week deur aan deur om mensen op te roepen de stempas die deze week bezorgd wordt goed te bewaren voor de verkiezingen. Op 21 maart kunnen Amsterdammers stemmen voor de gemeenteraad, de stadsdeelcommissie en het referendum voor de sleepwet. SP-lijsttrekker Laurens Ivens: “De komende verkiezingen zijn erg belangrijk. Amsterdam staat op een kruispunt: wordt Amsterdam een stad van het grote geld? Of is Amsterdam van Amsterdammers? Het is belangrijk dat zoveel mogelijk Amsterdammers hun mening laten horen.”

28 februari 2018

Gemeente opent meldpunt voor slechte woningen

Foto: SP Amsterdam

Het stadsbestuur opent een gemeentelijk meldpunt voor huizen met achterstallig onderhoud die de verhuurder of de vereniging van eigenaren (vve) niet wil oplossen. Het Meldpunt Woningcheck helpt zowel mensen in een huur- als koophuis die te maken hebben met bijvoorbeeld scheuren in de muren, betonrot of slechte ramen en kozijnen. SP-wethouder Laurens Ivens: “Elke Amsterdammer moet kunnen wonen in een veilig en gezond huis. Als verhuurders hun verplichtingen daarvoor niet nakomen, ga ik als wethouder graag achter de bewoners staan.”

26 februari 2018

Gemeentepanden in binnenstad omgebouwd naar woonruimte

Een aantal gebouwen van de gemeente in de Nieuwe Uilenburgerstraat wordt omgebouwd zodat er zo’n 40 huizen in zullen komen voor ouderen. SP-wethouder Laurens Ivens: “Dat is goed nieuws, want er is een groot gebrek aan woonruimte in onze stad. Het is mooi dat de deze gemeentepanden in hun tweede leven mee kunnen helpen de woningnood te bestrijden.”

26 februari 2018

[update] SP wil strengere controle op discriminerende uitzendbureaus

Foto: SP

[update 26 februari 2018]

Gratis hulp aan 5.500 huisdieren van baasjes met weinig geld

Foto: Teresa van Twuijver

Al 5500 huisdieren van baasjes met een laag inkomen zijn gratis naar de dierenarts geweest. Dat maakte het stadsbestuur bekend. SP-wethouder Laurens Ivens, verantwoordelijk voor de regeling: “Veel mensen die weinig geld hebben, kunnen zo toch goed voor hun huisdier zorgen. Er wordt veel dierenleed voorkomen doordat mensen direct naar de dierenarts gaan als dat nodig is. Dat is fijn voor de dieren maar natuurlijk ook een pak van het hart van hun baasjes.”

25 februari 2018

Hop-on-hop-off bus feestelijk uitgezwaaid

Foto: Jan Mast

De SP, GroenLinks en de PvdA hebben de hop-on-hop-off-bus feestelijk uitgezwaaid. De rondrijbus voor toeristen is deze weken bezig met zijn laatste rondjes door de binnenstad. SP-raadslid Tiers Bakker: "Ik begrijp dat veel mensen wat willen zien van onze mooie stad. Maar grote vervuilende touringcars in de smalle straten van Amsterdam, dat gaat gewoon niet. Ik ben blij dat de bus weggaat, daardoor krijgen we meer ruimte op straat, een schonere lucht, en minder herrie."