SP en ROOD lopen mee tegen racisme

25 maart 2019

SP en ROOD lopen mee tegen racisme

Foto: SP Amsterdam

Afgelopen zaterdag liepen SP, ROOD en bijna 10.000 andere mensen in Amsterdam mee in de demonstratie tegen racisme. Met deze demonstratie werd een stevig signaal afgegeven dat in Nederland geen plaats is voor de politiek van haat en uitsluiting.

SP-fractievoorzitter Erik Flentge was een van de vele SP’ers die zaterdag meeliepen. “We zien dat mensen en groepen in onze samenleving tegen elkaar worden opgezet. Dat is een gevaarlijke polarisatie. Zeker gezien de recente ontwikkelingen is het belangrijk dat we de eenheid bewaren en ons stevig uit te spreken tegen racisme. De strijd die we moeten voeren is namelijk niet onderling op basis van huidskleur of religie. De strijd die we moeten voeren is tegen een verziekt kapitalistisch systeem. Een systeem waarin de elite nog rijker wordt, terwijl bij de rest van de mensen het water aan de lippen staat. Willen we dit onrecht bestrijden en de samenleving rechtvaardiger maken dan is eenheid vereist, ongeacht leeftijd, kleur of religie.”

Nota bene: Een paar idioten konden het niet nalaten de vreedzame betoging te verstoren met bedreigingen, zo bleek een dag na de demonstratie. De SP vindt dat zeer verwerpelijk en neemt daar ver afstand van.

Zie ook: