David Schreuders

(06) 42 85 93 13

David Schreuders (1994) woont in Amsterdam West. Hij groeide op in Brabant en trok na de middelbare school direct naar Amsterdam. Daar studeerde hij onlangs af in de sociologie aan de Universiteit van Amsterdam. Hij werkte als hulp bij het Huishouden in de thuiszorg en is nu fractiemedewerker bij de SP in Amsterdam. Vijf jaar geleden werd hij actief bij ROOD, de jongerenorganisatie van de SP. Samen met de inspirerende jongerenbeweging Young & United kreeg hij voor elkaar hij wat niemand voor mogelijk hield: de gedeeltelijke afschaffing van het minimumjeugdloon. De actie die hem het meest is bijgebleven is die van de Maagdenhuisbezetting in 2015, toen duizenden studenten en docenten in actie kwamen voor meer zeggenschap in het hoger onderwijs. Schreuders wil opstaan voor een gemengde stad waarin Amsterdammers het voor het zeggen hebben en niet het grote geld. Een Amsterdam van Amsterdammers.